Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie.
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: 2024-09-09.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Dodatkowe plikizarzadzenie-dostep-alternatywny.pdf - data dodania: 2024-09-09 09:27:00
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2024-09-09.
Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z osobą lub odpowiedzialną komórką organizacyjną: Grzegorz Kozłowski, wrja@praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 76-7291100. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Grzegorz Kozłowski, wrja@praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 76-7291100. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej na stronie internetowej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
59-400
Jawor,
ul. Strzegomska
7
Tel.: +48767291100
Faks: +48767291138
E-mail:
Strona internetowa: jawor.praca.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Adres siedziby PUP w Jaworze: ul. Strzegomska 7, 59-400 Jawor
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworze jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Od strony ulicy Armii Krajowej znajduje się wejście dla osób niepełnosprawnych ruchowo wraz z podjazdem umożliwiającym wjazd na parter Urzędu. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. W przypadku potrzeby skorzystania z pomocy pracowników zajmujących pomieszczenia biurowe na I i II piętrze istnieje możliwość telefonicznego wezwania pracownika celem udzielenia informacji bądź porady. Ogólnodostępna toaleta znajduje się na parterze Urzędu, jest nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku nie ma oznaczeń literowych w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. Na podłodze przed przeszkodami typu schody są zamontowane płyty ostrzegawcze dla osób niewidomych typu Brajl. Miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się na pobliskim parkingu marketu spożywczego.
Adres miejsca urzędowania Działu Ewidencji i Świadczeń: ul. Piłsudskiego 10, 59-400 Jawor
Budynek, w którym mieści się Dział Ewidencji i Świadczeń jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku znajduje się winda, która jest dostępna od strony podwórka z tyłu budynku i umożliwia przemieszczanie się na III piętro, gdzie znajduje się Dział Ewidencji i Świadczeń. Budynkiem zarządza Przychodnia Rejonowa w Jaworze. Na III piętrze znajduje się także ogólnodostępna toaleta, nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. Miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się na parkingu przed budynkiem Przychodni.
Adres miejsca urzędowania Lokalnego Punktu Informacyjno Konsultacyjnego w Bolkowie: ul. Rynek 36, 59-420 Bolków
Budynek, w którym działa Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Bolkowie jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Przy wejściu od ulicy Reymonta znajduje się kilka schodków, jednak osoby ze szczególnymi potrzebami mogą skorzystać z wejścia od strony rynku, gdzie brak jest barier architektonicznych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. Brak miejsca postojowego dla osoby niepełnosprawnej.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do wszystkich budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze nie zapewnia stałej dostępności tłumacza języka migowego na miejscu w siedzibach Urzędu. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej,
- propozycje terminu, wskazanie metody komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN),
- krótki opis sprawy do załatwienia w Urzędzie,
adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem terminu spotkania.
Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą
- faksu,
- e-maila,
- przy pomocy osoby trzeciej.
Po dokonaniu zgłoszenia uzgodniony zostanie ze zgłaszającym dogodny termin realizacji spotkania.