Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.pup-jawor.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną .
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Grzegorz Kozłowski — email: wrja@praca.gov.pl lub telefonicznie 76-7291100 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: ul. Strzegomska 7, 59-400 Jawor,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Adres siedziby PUP w Jaworze: ul. Strzegomska 7, 59-400 Jawor
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworze jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Od strony ulicy Armii Krajowej znajduje się wejście dla osób niepełnosprawnych ruchowo wraz z podjazdem umożliwiającym wjazd na parter Urzędu. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. W przypadku potrzeby skorzystania z pomocy pracowników zajmujących pomieszczenia biurowe na I i II piętrze istnieje możliwość telefonicznego wezwania pracownika celem udzielenia informacji bądź porady. Ogólnodostępna toaleta znajduje się na parterze Urzędu, jest nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku nie ma oznaczeń literowych w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. Na podłodze przed przeszkodami typu schody są zamontowane płyty ostrzegawcze dla osób niewidomych typu Brajl. Miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się na pobliskim parkingu marketu spożywczego.
Adres miejsca urzędowania Działu Ewidencji i Świadczeń: ul. Piłsudskiego 10, 59-400 Jawor
Budynek, w którym mieści się Dział Ewidencji i Świadczeń jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku znajduje się winda, która jest dostępna od strony podwórka z tyłu budynku i umożliwia przemieszczanie się na III piętro, gdzie znajduje się Dział Ewidencji i Świadczeń. Budynkiem zarządza Przychodnia Rejonowa w Jaworze. Na III piętrze znajduje się także ogólnodostępna toaleta, nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. Miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się na parkingu przed budynkiem Przychodni.
Adres miejsca urzędowania Lokalnego Punktu Informacyjno Konsultacyjnego w Bolkowie: ul. Wysokogórska 6
Budynek, w którym działa Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Bolkowie jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Wejść do budynku można od strony ulicy, gdzie znajdują się schody i rampa dla wózków, a w środku można skorzystać z windy dla wózków aby wjechać na piętro gdzie znajdują się pokoje urzędu. Od tyłu budynku można skorzystać bezpośrednio z windy jak i schodów. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. Miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parkingu obok budynku.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do wszystkich budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze nie zapewnia stałej dostępności tłumacza języka migowego na miejscu w siedzibach Urzędu. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej,
- propozycje terminu, wskazanie metody komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN),
- krótki opis sprawy do załatwienia w Urzędzie,
adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem terminu spotkania.
Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą
- faksu,
- e-maila,
- przy pomocy osoby trzeciej.
Po dokonaniu zgłoszenia uzgodniony zostanie ze zgłaszającym dogodny termin realizacji spotkania.